050-888-3121

מחיר התקנת עמדת טעינה

מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

העניין ברכבים חשמליים גובר מיום ליום, ועם זאת, הצורך בעמדות טעינה נגישות ויעילות הופך לחיוני. בין אם אתם בעלי רכב חשמלי מחפשים פתרון טעינה בבית הפרטי, או מנהלי מקומות עסק שמעוניינים להציע שירות זה ללקוחות, הנה הפרטים שיעזרו לכם להבין את עלויות ההתקנה.

עמדות טעינה ומחיריהן

עמדת טעינה לרכב חשמלי יכולה לנוע במחירים של 1,800 ש"ח עד 3,500 ש"ח, בהתאם להספק הטעינה המקסימלי שהיא מספקת, חד פאזי או תלת פאזי, וליכולות נוספות כמו ניהול צריכת החשמל ושימוש דרך אפליקציה. עמדה תלת פאזית מתקדמת במחיר של כ-2,600 ש"ח כולל מע"מ היא האופציה המומלצת לרוב הרכבים החשמליים בישראל.

עלות ההתקנה

ההתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי מחייבת לא רק רכישת העמדה עצמה אלא גם עבודות ההתקנה שלה. עלות ההתקנה תלויה במרחק מלוח החשמל ובדרישות התשתית הספציפיות למקום. באופן כללי, התקנה בסיסית תעלה בין 800 ש"ח ל-1,000 ש"ח כאשר החניה נמצאת עד ארבעה מטרים מלוח החשמל.

תוספות לעלות ההתקנה

  • מתיחת חוט חשמל: המחיר למטר נוסף של חוט חשמל נע בין 50 ש"ח ל-200 ש"ח.
  • הגדלת חיבור חשמל: לא כוללת תשלום לחברת החשמל ונעה בין 1,500 ש"ח ל-2,000 ש"ח.
  • חציבת תעלות בקיר בטון: המחיר למטר הוא בין 120 ש"ח ל-220 ש"ח.
  • חפירה באדמה להסתרת כבלים: נע בין 150 ש"ח ל-200 ש"ח למטר.
  • הרמת ריצוף: במחיר של 400 ש"ח ל-500 ש"ח למטר.

בחירת העמדה המתאימה והכנת תקציב מוקדם יעזרו לכם לנהל את התהליך בצורה חכמה ויעילה, מבלי להיתקל בהפתעות לא נעימות. מומלץ להיעזר במקצוענים בתחום כדי להבטיח את איכות ההתקנה והתאמתה לצרכים הספציפיים שלכם.

מה משפיע על מחיר התקנת עמדת טעינה

מגוון גורמים משפיעים על עלות התקנת תחנת טעינה לרכב חשמלי. הבנה של גורמים אלה תעזור לכם לתכנן את התקציב בצורה טובה יותר ולהימנע מהוצאות בלתי צפויות. הנה הגורמים העיקריים המשפיעים על העלות:

סוג תחנת הטעינה

  • רמת הטעינה: תחנות מסוג Level 2 בדרך כלל יקרות יותר מאשר תחנות מסוג Level 1, בשל מהירות הטעינה הגבוהה יותר והצורך בתשתית חשמלית מיוחדת.
  • חד פאזי לעומת תלת פאזי: תחנות תלת פאזיות יכולות להציע טעינה מהירה יותר אך גם יקרות יותר להתקנה ולרכישה.

מאפיינים טכניים

  • הספק: תחנות עם הספק גבוה יותר יכולות לטעון מהר יותר אך דורשות התקנה מורכבת ויקרה יותר.
  • תכונות חכמות: תחנות עם יכולות נוספות כגון שליטה דרך אפליקציה, מעקב וניהול צריכת החשמל, בדרך כלל יהיו יקרות יותר.

מיקום ותשתית

  • מרחק מלוח החשמל: ככל שהתחנה נמצאת רחוק יותר ממקור הכוח, כך עלות ההנחת כבלים תהיה גבוהה יותר.
  • הצורך בשיפור התשתית: אם התשתית החשמלית הקיימת בבית או בבניין אינה מתאימה להתקנת תחנת טעינה, יהיה צורך בשדרוג או בחיזוקה.
  • תנאי ההתקנה: תנאי התקנה מורכבים, כמו חציבה בבטון או עבודות בנייה נוספות, יגדילו את העלות הכוללת.

עבודות ההתקנה

  • מומחים מוסמכים: שימוש בחשמלאים מוסמכים ובעלי ניסיון מבטיח את בטיחות ואמינות ההתקנה אך עלול להיות יקר יותר.
  • הוצאות אדמיניסטרטיביות: השגת ההיתרים הנדרשים והתאמה לנורמות ולסטנדרטים המקומיים גם כן משפיעה על העלות הכוללת.

הוצאות נוספות

  • אחריות ותחזוקה: שירותים נוספים כמו אחריות מורחבת וחוזים לתחזוקה עשויים להעלות את העלות הראשונית אך להציע יתרונות לטווח הארוך.

לקחת בחשבון את כל הגורמים הללו יעזור לכם לקבל תמונה מלאה יותר על עלות הפרויקט להתקנת תחנת טעינה ויאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות בתכנון.

לקבלת הצעת מחיר ☎050-888-3121

מחירי קידוחים

מחירי הקידוחים במהלך התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי יכולים להשתנות בהתאם לסוג הקידוח, חומר הבניין והמרחק שיש לקדוח. הנה סקירה של עלויות אופייניות לקידוחים שונים:

  1. קידוח בקיר בטון: קידוח בקירות בטון הוא אחד הקידוחים הנפוצים במהלך התקנת עמדות טעינה, מאחר והוא נדרש להנחת כבלים בצורה מאובטחת. עלות לקידוח בקיר בטון יכולה לנוע בין 120 ל-220 ש"ח למטר, תלוי בקוטר הקידוח ובקושי.

  2. קידוח בקיר גבס: קידוח בקירות גבס נחשב לפחות מורכב ולכן גם פחות יקר. עלות זו יכולה להיות בסביבות 50 ש"ח למטר.

  3. קידוח באריחים: קידוח בקירות מצופים אריחים דורש זהירות רבה כדי למנוע נזק לאריחים. עלות הקידוח באריחים יכולה להיות כ-60-100 ש"ח למטר.

  4. חציבה להנחת תעלות: חציבה לצורך הנחת תעלות מגנות לכבלים היא פעולה שכיחה בהתקנות עמדות טעינה. עלות זו תלוי בעומק ובאורך החציבה ויכולה לעלות מאות שקלים לכל מטר.

  5. קידוחים מיוחדים לתשתיות מורכבות: במקרים שבהם יש צורך בקידוחים מיוחדים או במעבר כבלים במסלולים מורכבים, העלות יכולה להיות גבוהה במיוחד ולדרוש חישוב נפרד.

מחיר טעינה רכב חשמלי בבית

  1. בואו נבצע חישוב מחודש עם שינוי בעלות הקילוואט-שעה. נניח שאתם נוסעים בממוצע 2,000 ק"מ בחודש ברכב חשמלי. כדי לחשב כמה קילוואט-שעה הרכב שלכם צורך, תחלקו את הקילומטראז' הממוצע ב-5.5, וזה יתן לנו ממוצע של צריכה לרכב.

    כלומר, 2,000 חלקי 5.5 שווה לכ-363 קילוואט-שעה שהרכב צורך בחודש.

    אם נכפיל את כמות הקילוואט-שעה ב-61.45 (עלות קילוואט-שעה באגורות לפי התעריף החדש), ואז נחלק ב-100, נקבל את העלות הממוצעת לטעינת הרכב בבית.

    363 כפול 61.45 שווה 22,306.35, וכשחולקים את התוצאה ב-100 מגיעים לסכום של כ-223.06 ש"ח.

    כלומר, עלות הטעינה החודשית הממוצעת לרכב חשמלי שנוסע 2,000 ק"מ בחודש, עם עלות קילוואט-שעה של 61.45 אגורות, היא כ-223.06 ש"ח.

לקבלת הצעת מחיר ☎050-888-3121

להלן רשימה של האישורים והתעודות שעשויים להיות נדרשים להתקנת תחנת טעינה לרכבים חשמליים

בישראל, תלוי במיקום ובטיב ההתקנה:

  1. אישור מהרשות המקומית: להתקנת תחנת טעינה במרחב הציבורי או במקומות שעלולים לשנות את המראה הציבורי או להשפיע עליו עשוי להיות נדרש אישור מהרשות המקומית הרלוונטית.

  2. תיאום עם חברת החשמל: יש לוודא שהתשתית החשמלית הקיימת במקום יכולה לתמוך בעומס הנוסף מתחנת הטעינה. זה עשוי לדרוש תיאום עם חברת החשמל ואולי אף שדרוג של התשתית החשמלית.

  3. אישור מהוועד הבית או מהחברה המנהלת: אם תחנת הטעינה מותקנת בבניין משותף או בשטח שנשלט על ידי ועד בית, יש לקבל את הסכמתם.

  4. הקפדה על תקנים טכניים ובטיחות: ההתקנה צריכה לעמוד בכל הנורמות הטכניות ותקנות הבטיחות המחייבות בישראל, כולל חיבור עגון נכון, שימוש בציוד מאושר והתאמה לדרישות הבטיחות מפני אש.

  5. אישורים סביבתיים: במקרים מסוימים, במיוחד אם הפרויקט גדול או נמצא באזור סביבתי רגיש, יתכן ויהיה נדרש בדיקת השפעה סביבתית ואישורים נוספים.

  6. רישיון בנייה: אם ההתקנה כוללת שינויים בנייניים, כגון יציקת בסיס או בניית מבנים מגנים, ייתכן שיהיה נדרש רישיון בנייה.

לקבלת מידע מדויק והבטחה שמילאים את כל הדרישות, מומלץ לפנות למהנדסים מקצועיים או לחברות המתמחות בהתקנת תחנות טעינה, המכירות היטב את הכללים המקומיים ותהליכי אישור הדרושים.

עלות טעינת רכב חשמלי בבית לפי סוג רכב

הטעינה של רכב חשמלי בבית היא דרך חסכונית ונוחה להבטיח שהרכב תמיד יהיה מוכן לנסיעה. העלות של טעינת רכב חשמלי בבית משתנה בהתאם לסוג הרכב, גודל הסוללה ותעריף החשמל. להלן דוגמאות מחושבות עבור סוגי רכבים שונים:

1. ניסאן ליף (Nissan Leaf)

  • קיבולת סוללה: 40 קוט"ש
  • טווח נסיעה: כ-270 ק"מ
  • עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות (תעריף ממוצע בישראל)
  • עלות טעינה מלאה:
    • 40 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 24.58 ש"ח

2. יונדאי קונה חשמלית (Hyundai Kona Electric)

  • קיבולת סוללה: 64 קוט"ש
  • טווח נסיעה: כ-450 ק"מ
  • עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
  • עלות טעינה מלאה:
    • 64 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 39.33 ש"ח

3. טסלה מודל 3 (Tesla Model 3)

  • קיבולת סוללה: 75 קוט"ש
  • טווח נסיעה: כ-500 ק"מ
  • עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
  • עלות טעינה מלאה:
    • 75 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 46.09 ש"ח

4. BMW i3

  • קיבולת סוללה: 42.2 קוט"ש
  • טווח נסיעה: כ-260 ק"מ
  • עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
  • עלות טעינה מלאה:
    • 42.2 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 25.92 ש"ח

5. MG ZS EV

  • קיבולת סוללה: 44.5 קוט"ש
  • טווח נסיעה: כ-263 ק"מ
  • עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
  • עלות טעינה מלאה:
    • 44.5 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 27.34 ש"ח

חישוב כללי

ניתן לחשב את העלות המשוערת לטעינת הרכב החשמלי שלכם בבית באמצעות הנוסחה הבאה:

עלות טעינה מלאה (בשקלים) = קיבולת סוללה (בקוט"ש) x תעריף החשמל (ש"ח לקוט"ש)

סיכום

טעינת רכב חשמלי בבית היא דרך חסכונית לנהל את צריכת החשמל של הרכב ולהימנע מעלויות דלק גבוהות. עם העלות הנמוכה של חשמל בישראל, הטעינה בבית הופכת לרוב לפתרון האידיאלי עבור בעלי רכבים חשמליי

דילוג לתוכן