התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף מצריכה תכנון מוקדם ותיאום עם נהלי הבניין והדיירים. הנה מדריך כללי כיצד לעשות זאת בצורה יעילה ומקצועית:
צעד 1: בדיקת צרכים ודרישות
ראשית, חשוב לקבוע את הצרכים הספציפיים שלך, כולל סוג הטעינה (Level 1 או Level 2), מספר הרכבים החשמליים בבניין, והערכת השימוש בעמדה.
צעד 2: הסכמה ותיאום עם ועד הבית
יש לפנות לוועד הבית ולדון בנושא ההתקנה, כולל המיקום, עלויות ונהלים. ייתכן וידרשו אישורים מסוימים מן הדיירים ו/או מהוועד.
צעד 3: תכנון ואישורים
לאחר קבלת האישור, יש לבצע תכנון מקצועי של ההתקנה, כולל בדיקת התשתית החשמלית הקיימת והצורך בשדרוגים אפשריים. ייתכן שתצטרך לקבל אישורים מגורמים רלוונטיים כמו חברת החשמל או רשויות התכנון.
צעד 4: בחירת קבלן מוסמך
מומלץ לבחור בקבלן או בחברה מוסמכת להתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, על מנת להבטיח שהעבודה תתבצע על פי הסטנדרטים הנדרשים.
צעד 5: ביצוע ההתקנה
במהלך ההתקנה, יש לוודא שהקבלן מבצע את כל העבודות בהתאם לתוכנית ולתקנים, כולל התקנת מפסק הגנה ראשי וממסר פחת מסוג A להגנה על המערכת.
צעד 6: בדיקה ואישור
לאחר ההתקנה, חשוב לבצע בדיקה ואישור של המערכת על ידי איש מקצוע כדי לוודא את תקינותה ובטיחותה.
צעד 7: הדרכה וניהול
לבסוף, מומלץ להדריך את הדיירים על אופן השימוש בעמדת הטעינה ולהקים מנגנוני ניהול ותחזוקה לטווח הארוך, כדי להבטיח את פעילותה התקינה והיעילה.
כל אלה יסייעו בהבטחת התקנה חלקה ומקצועית של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, לטובת כל הדיירים והסביבה.
נוהל התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף: פתרון חדשני לתושבי ישראל
בעידן שבו המעבר לרכבים חשמליים נעשה תכוף יותר, אחד האתגרים המרכזיים שניצבים בפני בעלי רכבים אלו בישראל הוא הצורך בתשתית טעינה נגישה ונוחה. מיוחדת היא האתגר לדיירי בתים משותפים, שבהם הצורך בהסכמה משותפת ובתשתית מותאמת יכול להוות חסם גדול. אך, חוק ההסדרים החדש, העתיד להיכנס לתוקף השנה, מבשר שינוי חיובי ומשמעותי בתחום.
חוק ההסדרים והפתרון לבעיית התקנת עמדות טעינה
לפי החוק החדש, כל דייר בבניין משותף יהיה רשאי להתקין תשתית לצורך הקמת עמדת טעינה לרכב חשמלי ללא הצורך בהסכמת יתר הדיירים. זו פתרון רב עוצמה לאחת הבעיות המרכזיות שמעכבות את התפתחות שוק הרכב החשמלי בישראל, ובמיוחד לאותם דיירים שחנייתם אינה פרטית.
התקנות החדשות מאפשרות התקנה של עמדת טעינה פרטית שתחובר ישירות למונה הפרטי של בעל החניה דרך הרכוש המשותף, מה שמסדיר את השימוש בחשמל ומבטיח כי כל אחד משלם עבור החשמל שהוא עצמו צורך.
פתרונות לסוגיות עמדות הטעינה
הסוגייה של התקנת עמדת טעינה מתחלקת לשניים: חנייה פרטית וחנייה משותפת. בכל אחד מהמקרים, ישנן מספר דרכים לפתור את הצורך בטעינה:
בחנייה פרטית: הדרך פתוחה להתקנת עמדת טעינה אישית, בהתאם להוראות החוק החדש, ובכך מתפטרים מהצורך באישורים נוספים מהשכנים או מועצת הבית.
בחנייה משותפת: יש לעבוד עם מנהל הבניין ולהביא לפתרון שיאפשר התקנה של עמדת טעינה המשרתת את כלל הדיירים או להסדיר התקנה שתחובר למונה פרטי, תוך כדי שמירה על הסדר הכללי והבטיחות בחניון.
המשמעות לדיירי בתים משותפים
חוק זה מסמל את ההבנה הגוברת לצורך בפיתוח תשתית טעינה נגישה ונוחה לכל בעלי הרכבים החשמליים, ובפרט לאלו המתגוררים בבתים משותפים. עם כניסתו לתוקף, צפוי החוק להאיץ את המעבר לנסיעה ירוקה ולתרום לשמירה על איכות הסביבה בישראל.
המהלך נותן גם דחיפה חשובה לשוק הרכב החשמלי במדינה, ומעודד את רבים לבחור ברכב חשמלי כאפשרות נסיעה ראשית, תוך ידיעה כי בעיות התשתית הן כבר לא חסם.
במקרה שבו מדובר בחנייה פרטית של הדייר, והחנייה היא חנייה פרטית, כלומר רשומה כחוק בטאבו על שם בעל הדירה בבניין משותף, יש לבצע מספר צעדים לפני ההתקנה:
- הודעה לוועד הבית: יש להודיע לוועד הבית לפחות 15 ימים לפני ההתקנה.
- שמירה על חזות הבניין: ההתקנה צריכה להתבצע בצורה שלא תפגע בחזות הבניין.
- התקנה מקצועית: ההתקנה תתבצע על ידי חשמלאי מוסמך ולפי הוראות הבטיחות בחשמל.
- אי פגיעה בשימוש המשותף: ההתקנה לא תפגע באופן השימוש של דיירים אחרים ברכוש המשותף.
במקרה זה, אין צורך לחכות לאישור מועצת הבית של הבניין אלא רק להודיע על ההתקנה שתתבצע, כדי למנוע חוסר נעימות ולאפשר לשאר הדיירים להתארגן בהתאם אם יש צורך.
לקבלת הצעת מחיר ☎050-888-3121
עלות טעינת רכב חשמלי בבית לפי סוג רכב
הטעינה של רכב חשמלי בבית היא דרך חסכונית ונוחה להבטיח שהרכב תמיד יהיה מוכן לנסיעה. העלות של טעינת רכב חשמלי בבית משתנה בהתאם לסוג הרכב, גודל הסוללה ותעריף החשמל. להלן דוגמאות מחושבות עבור סוגי רכבים שונים:
1. ניסאן ליף (Nissan Leaf)
- קיבולת סוללה: 40 קוט"ש
- טווח נסיעה: כ-270 ק"מ
- עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות (תעריף ממוצע בישראל)
- עלות טעינה מלאה:
- 40 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 24.58 ש"ח
2. יונדאי קונה חשמלית (Hyundai Kona Electric)
- קיבולת סוללה: 64 קוט"ש
- טווח נסיעה: כ-450 ק"מ
- עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
- עלות טעינה מלאה:
- 64 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 39.33 ש"ח
3. טסלה מודל 3 (Tesla Model 3)
- קיבולת סוללה: 75 קוט"ש
- טווח נסיעה: כ-500 ק"מ
- עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
- עלות טעינה מלאה:
- 75 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 46.09 ש"ח
4. BMW i3
- קיבולת סוללה: 42.2 קוט"ש
- טווח נסיעה: כ-260 ק"מ
- עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
- עלות טעינה מלאה:
- 42.2 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 25.92 ש"ח
5. MG ZS EV
- קיבולת סוללה: 44.5 קוט"ש
- טווח נסיעה: כ-263 ק"מ
- עלות לקוט"ש: 61.45 אגורות
- עלות טעינה מלאה:
- 44.5 קוט"ש x 0.6145 ש"ח = 27.34 ש"ח
חישוב כללי
ניתן לחשב את העלות המשוערת לטעינת הרכב החשמלי שלכם בבית באמצעות הנוסחה הבאה:
עלות טעינה מלאה (בשקלים) = קיבולת סוללה (בקוט"ש) x תעריף החשמל (ש"ח לקוט"ש)
סיכום
טעינת רכב חשמלי בבית היא דרך חסכונית לנהל את צריכת החשמל של הרכב ולהימנע מעלויות דלק גבוהות. עם העלות הנמוכה של חשמל בישראל, הטעינה בבית הופכת לרוב לפתרון האידיאלי עבור בעלי רכבים חשמליי